Klinisch redeneren (Taak 2 leerlijn Advance Care Planning)
Onderwijsmateriaal

Klinisch redeneren (Taak 2 leerlijn Advance Care Planning)

  • Aanbieder Maastricht University
  • Soort materiaal casuïstiek, lesmodule
  • Versie 2021
  • Opleiding geneeskunde-master (7), physician assistant (7), vpk. specialist (7)
  • CanMEDs rol professional en kwaliteitsbevorderaar | professionaliteit, zorgverlener | medisch handelen
  • Kosten nee
Voor vragen, neem contact op met:
Daniëlle Verstegen Maastricht University
Laatst geactualiseerd: 20 oktober 2021

Taak 2 van de leerlijn Advance Care Planning kan ook als losstaande leertaak worden gebruikt. De focus ligt op het zelf nadenken over welke stappen moeten worden gezet en welke vragen dan moeten worden gesteld in een ACP-gesprek. Studenten ontwikkelen klinische redeneervaardigheden met hulp van papieren casuïstiek: een over dyspnoe en een over misselijkheid.

Leerdoelen

  • De student oefent op effectieve wijze de redeneervaardigheden op de vier dimensies van palliatieve zorg.
  • De student kan beredeneren wat de invloed kan zijn van aspecten uit verschillende dimensies op het te voeren (ACP-)beleid bij een palliatieve patiënt.
  • De student kan de patiënt bevragen op relevante aspecten in de fysieke, psychische, sociale en zingevingsdimensie.

 

Naar de docenteninstructie

Naar de studentinstructie


Licentie

Creative commons: by-nc

 

Dit materiaal is door de screeningscommissie van Optimaliseren Onderwijs Palliatieve Zorg (O2PZ) aangemerkt als geschikt onderwijsmateriaal voor het initieel onderwijs en bij- en nascholing.

 

Voor vragen, neem contact op met:
Daniëlle Verstegen Maastricht University
Laatst geactualiseerd: 20 oktober 2021
Niet gevonden wat je zocht?
Bied je scholing of opleiding aan
Verbeter het onderwijs palliatieve zorg en deel een scholing of opleiding voor publicatie op Palliaweb. Vul op deze pagina de vereiste velden in om je aanbod in te dienen.