Problemen bij het bestellen van hulpmiddelen voor goede palliatieve zorg? Tip vanuit het Praktijkteam
Nieuws27 augustus 2021
Nieuws

Problemen bij het bestellen van hulpmiddelen voor goede palliatieve zorg? Tip vanuit het Praktijkteam

Nieuws 27 augustus 2021

Het bestellen van hulpmiddelen om goede palliatieve zorg te kunnen verlenen loopt niet altijd even soepel. Dit leidt vaak tot frustratie en tijdsverspilling. Het Praktijkteam palliatieve zorg tipt de meeste efficiënte en effectieve route voor het bestellen van hulpmiddelen.

Stappen voor het bestellen van hulpmiddelen

  1. Kijk bij welke zorgverzekeraar de patiënt is verzekerd. 
  2. Check in de zorgzoeker met welke hulpmiddelenleverancier(s) de zorgverzekeraar een contract heeft afgesloten.
  3. Bel deze leverancier(s).
  4. Lukt het niet om op deze manier te bestellen? Neem dan contact op met de afdeling zorgbemiddeling van de zorgverzekeraar. Zie het overzicht voor de contactgegevens.

Deze stappen, de zorgzoeker en de contactgegevens van de afdeling zorgbemiddeling per zorgverzekeraar staan uitgewerkt in bijgaand overzicht.

Kom je er niet uit met de zorgverzekeraar schakel dan het Praktijkteam palliatieve zorg in via 030 - 789 78 78 of via meldpunt@juisteloket.nl.

Contactpersoon Dianne Boxman PZNL (Palliatieve Zorg Nederland)
Laatst geactualiseerd: 27 augustus 2021
Mail de redactie
Mail de redactie met jouw evenement, jouw nieuws of een tool waar anderen (ook) baat bij kunnen hebben. 'Delen is vermenigvuldigen', zeggen ze wel eens. Maar ook suggesties of klachten over de vindbaarheid van informatie zijn zeer welkom. Met jouw inbreng kunnen we Palliaweb verbeteren.