Drie goede vragen die de patiënt kan stellen (website)
Hulpmiddel

Drie goede vragen die de patiënt kan stellen (website)

  • Ontwikkelaar Patiëntenfederatie Nederland
  • Soort Handreiking
  • Gebruiker Basisarts, Beleidsmakers, Diëtisten, Ergotherapeuten, Fysiotherapeuten, Geestelijk verzorgers, Groepsbegeleiders, Helpenden, Huisartsen, Kaderartsen, Maatschappelijk werkers, Mantelzorgers, Medisch specialisten, Naasten, Patiënten, Physician assistants, Praktijkondersteuners, Psychologen, Specialisten ouderengeneeskunde, Verpleegkundig specialisten, Verpleegkundigen, Verzorgenden
  • Versie n.v.t.
  • Doelgroep Kinderen, Volwassenen | Ouderen
  • Setting Thuis, Verpleeghuis, Ziekenhuis
Contactpersoon
Contactpersoon 3 goede vragen Patiëntenfederatie Nederland
Laatst geactualiseerd: 23 december 2021

Website met achtergrondinformatie en materialen over drie goede vragen die de patiënt kan stellen aan de arts over de keuzes in behandeling of onderzoeken.  

Welke behandeling of welk onderzoek het beste bij de patiënt past, hangt vaak van een aantal zaken af. Het is belangrijk om dit samen met de behandelend arts te bespreken. De drie goede vragen kunnen hierbij helpen. Doel is de patiënt helpen bij het verkrijgen van goede informatie.

De vragen zijn: 

  1. Wat zijn mijn mogelijkheden? 
  2. Wat zijn de voordelen en nadelen van die mogelijkheden?  
  3. Wat betekent dat in mijn situatie?   

Inzet hulpmiddel

Zorgverleners kunnen de patiënt attenderen op de website. Op de website staan ervaringen van anderen. Tevens is er voor professionals een proefpakket beschikbaar, bestaande uit een poster, tien folders, tien visitekaartjes en een beknopte handleiding met praktische tips voor invoering. 
 

Naar de website
 

Randvoorwaarden voor implementatie

De website is direct inzetbaar.

Contactpersoon
Contactpersoon 3 goede vragen Patiëntenfederatie Nederland
Laatst geactualiseerd: 23 december 2021
Niet gevonden wat je zocht?
Mail de redactie
Mail de redactie met jouw evenement, jouw nieuws of een tool waar anderen (ook) baat bij kunnen hebben. 'Delen is vermenigvuldigen', zeggen ze wel eens. Maar ook suggesties of klachten over de vindbaarheid van informatie zijn zeer welkom. Met jouw inbreng kunnen we Palliaweb verbeteren.