Ervaringen van zorgverleners - hospice

In deze tour kom je meer te weten over de ervaringen van zorgverleners met het ON2 traject en de resultaten die zij hebben bereikt met het uitvoeren van hun eigen project.

Kies van welke zorgorganisatie je de ervaringen van zorgverleners met het ON2 traject wilt bekijken

 

“De winst is nu dat het heel vanzelfsprekend is om oog voor naasten te hebben. Al bij de aanmelding is er nu veel meer aandacht voor de behoeften en situatie van naasten. We leggen dan ook uit dat we er ook voor de naasten zijn en stimuleren dat naasten aandacht voor zichzelf mogen vragen. Een gevolg is ook dat we meer aandacht hebben voor de vrijwilligers zelf  als naaste: Als iemand in het hospice  is overleden dan wordt dat bericht richting vrijwilligers persoonlijker aangekleed. Overlijden doet ook wat met vrijwilligers. ”
Co├Ârdinator, hospice B

 

Dit hospice heeft binnen hun eigen project gewerkt aan o.a. de volgende doelen:

  • Grotere bewustwording bij zorgmedewerkers en zorgvrijwilligers en het trainen van vaardigheden die zij kunnen inzetten bij de zorg voor naasten. Hierbij is de Reis van de Naasten workshop ingezet als scholingsinstrument.
  • Naasten worden gezien als samenwerkingspartner in de zorg. Bij opname wordt gevraagd of zij de wens hebben om bij te dragen in de zorg en hierover worden afspraken gemaakt. Wekelijks wordt dit nabesproken en waar nodig aangepast.

 

 

Wil jij ook met het ON2 traject aan de slag?

Starten kan op elk moment, wanneer het jou het beste uitkomt!

Terug naar overzicht tours